Copyright 2024 - Finpari - Związek Szkół i Przedszkoli Waldorfskich w Polsce

Roczny kurs 2016/2017 - Wybrane zgadnienia z Pedagogiki Waldorfskiej

Zapraszamy na roczny kurs „Wybrane Zagadnienia z Pedagogiki Waldorfskiej” organizowany przez Związek Szkół i przedszkoli Waldorfskich w Polsce we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim i przy wsparciu Freunde der Erziehungskunst.

Kurs przeznaczony jest dla osób pragnących zapoznać się z pedagogiką waldorfską od strony warsztatowej, praktycznej i artystycznej oraz nauczycieli, którzy chcieliby wzbogacić swój warsztat pracy o nowe techniki, umiejętności, pomysły.

Czytaj więcej...

Kurs- Prace ręczne w szkole waldorfskiej

Cieszymy się mogąc poinformować, że kontynuujemy kurs prac ręcznych prowadzony przez Ewę Łyczewską. Tych, którzy nie zdążyli zapisać się w ubiegłym roku, zapraszamy na nową edycję kursu.

Terminy spotkań: 23.09.2017r., 21.10, 18.11, 9.12, 27.01,2018r., 10.02,17.03,21.04,26.05,16.06.

Osoby zainteresowane dodatkowymi informacjami mogą je uzyskać pisząc na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

Ilość miejsc jest ograniczona.

Prowadzenie: Ewa Łyczewska

Miejsce: Przedszkole Integracyjne ul. ul. C. Śniegockiej 4/6, 00-430 Warszawa
 
Tematy zajęć: dzierganie na drutach, szydełkowanie, haftowanie: krzyżykami, łańcuszkiem i ściegiem dzierganym, szycie ręczne (czyli tematy lekcji prac ręcznych w szkole waldorfskiej)

Koszt: 1200,00 zł (zawiera także koszt materiałów)

Maksymalna liczba osób: 10

Rada IASWECE w Polsce

W dniach 20-24 kwietnia odbędzie się w Polsce Rada IASWECE- międzynarodowej organizacji zajmującej się wychowaniem małego dziecka i zrzeszajacej organizacje  32 krajów z Europy, Azji, Ameryki Północnej i Południowej i Nowej Zelandii. Związek Szkół i Przedszkoli Waldorfskich w Polsce jest jednym z członków.  W ciągu roku odbywają się dwa takie spotkania i tym razem w Polsce, w Krakowie oraz w przedszkolu pracującym z inspiracji pedagogiki waldorfskiej w Wieliczce. Więcej można przeczytać na stronie IASWECE.

Cieszymy się, że po raz pierwszy w polsce zbierze się tak duże, międzynarodowe grono pedagogów waldorfskich. Cześć z  nich poprowadzi także wykłady i warsztaty na konferencji w Warszawie w dniach 16-17 kwietnia.

 

Sprawdzian szóstoklasisty

Wszystkie szkoły waldorfskie w Polsce w kwestii sprawdzianu szóstoklasisty podlegają przepisom Ustawy o Systemie Oświaty i nasi uczniowie również tego dnia piszą sprawdzian szóstoklasisty. Życzymy powodzenia !!!!

Mamy jednak  nadzieję, że zmiana przepisów likwidująca ten test zagości dłużej w polskich szkołach, nie tylko waldorfskich. Coraz częściej specjaliści dochodzą do wniosku, że sprawdzanie wiedzy testami nie przynosi niczego dobrego.

Zwiększenie ilości zestandaryzowanych testów w szkołach przyczyniło się do radykalnego wzrostu stresu w szkole i wpłynęło negatywnie na ilość czasu, który uczniowie spędzali na kreatywnej i przez siebie zorganizowanej pracy, rozwijającej samodzielność i aktywne działanie w świecie.( Temat szeroko omawiany w międzynarodowym gronie na spotkaniu ECSWE Luksemburg 15-17.01.2016 r) 

O tym jak ciągłe rozwiązywanie testów niszczy samodzielność, kreatywność i umiejętność logicznego myślenia można też przeczytac w artykule Testy zamiast edukacji.

 

 

O antropozofii Rudolfa Steinera. Moje ścieżki między Amsterdamem, Samotraką, Chartres a Warszawą- Barbara Kowalewska

"Antropozofia? Co to właściwie jest? Powiedz w kilku zdaniach, na czym to polega? Zajmujesz się tym od tylu lat i jeszcze ci się nie znudziło? – takie pytania zadają mi czasem dawno niewidziani przyjaciele, znajomi, krewni. Zwłaszcza w Polsce. W Polsce, gdzie o twórcy antropozofii, Rudolfie Steinerze (1861–1925) – jednej z najwybitniejszych indywidualności XX w., filozofie, mistyku, reformatorze kultury i życia społecznego – wie się niewiele. A to, co się wie, bardzo rzadko pochodzi z własnych doświadczeń. Wyrażane opinie są zwykle powielaniem sądów gdzieś przeczytanych lub usłyszanych, zlepkiem informacji wyrwanych z kontekstu, czasem słusznych, częściej jednak groteskowo przekręconych i zdeformowanych. […]

Czytaj więcej...

f t g m